Ledigt jobb: pastor i Älvsjökyrkan

Bröstbild på Ulf Bergsviker, han har mörkt hår och är klädd i svart prästskjorta med den vita prästkragen. Han står framför Älvsjökyrkans kor, i bakgrunden ser man altartavlan med det stora trädet och altarbordet med två ljus och en fin bukett.

Vår pastor och församlingsföreståndare Ulf Bergsviker kommer att sluta hos oss i Älvsjökyrkan. Något vi är mycket ledsna för, vi kommer sakna Ulf för hans intressanta predikningar, hans tankar om församlingsutveckling och förnyelse och inte minst för hans praktiska arbete (till exempel med att laga mat vid våra lördagsbrunscher!).

Vi önskar Ulf all lycka i hans nya uppdrag som pastor och föreståndare i Ansgarskyrkan på Lidingö. Han kommer att tillträda vid årsskiftet, så han tjänstgör hos oss under hela hösten.

Detta innebär dock att vi behöver rekrytera en ny pastor. Du hittar vår platsannons här: